El dia 1 de setembre d’aquest 2021 part dels peatges més concorreguts de Catalunya desapareixeran, com ara el de la C-32 al Maresme, convertint-la en autopista gratuïta. Aquest fet suposarà no haver d’aturar-se i pagar l’import per aixecar la barrera, però també manté viu el debat sobre què fer per garantir-ne el manteniment, o com reconvertir l’N-II, que a dia d’avui és l’alternativa gratuïta. I de tot això avui se n’ha parlat al Consell Comarcal del Maresme. S’hi ha explicat a alcaldes i regidors de la comarca com anirà l’aixecament de barreres, com es retiraran les estructures físiques del peatge, i també s’ha parlat de la mobilitat i l’augmentde trànsit que tindrà l’autopista ara que será gratuïta. Hi ha assistit Àngel Castillo Vallcorba, alcalde accidental i regidor de mobilitat, que ha explicat a l’Informatiu que les barreres estaran aixecades a partir de l’1 de setembre i que les marquesines es retiraran durant la tardor, fins a finals d’any. També hi ha propostes per donarun ús al terreny que ara ocupen els peatges troncals i que es deixarà d’utilitzar. Així mateix ha dit que la C-32 està capacitada per assumir l’augment de trànsit que hi haurà al ser gratuïta, tot i que on pot haver-hi més problemes és entre Mataró i Barcelona, i també hi haurà més trànsit entre Arenys i Mataró. D’Arenys a Tordera no es preveu un augment significatiu en el volum de cotxes. castilo també s’ha referit a la proposta de la Generalitat per pagar el que s’anomena una vinyeta, un preu quec ada ciutadà pagaria per utilitzar totes les vies ràpides del país, no només la del Maresme.