Resum del ple ordinari de l’ajuntament d’Arenys de Munt

En el ple d’ahir de l’ajuntament d’Arenys de Munt es va aprovar per unanimitat les bases específiques d’ajuts de menjador de les escoles bressol en règim de concurrència competitiva. La regidora d’ensenyament, Tònia Vila, va llegir els acords.

Un altre punt va ser l’aprovació inicial de l’acta d’apreuament de l’expropiació de la zona verda propietat de l’empresa Soler, al c/ de les Suredes. Es va aprovar amb els vots d’Esquerra i el suport de la Cup. El PDeCAT es va abstenir i el PSC va votar en contra.

El regidor d’economia, Josep Sánchez, va explicar que es tracta de corregir aquesta zona verda al registre de la propietat. Dels 1.100 metres quadrats que té el terreny, s’expropien 525 i l’ajuntament destinarà 78.500 euros per aquesta expropiació.

El regidor de la Cup, Josep Manel Ximenis, tot i estar d’acord amb el punt va dir que esperen que les dues parts, ajuntament i propietari estiguin d’acord, i no es porti el tema per via judicial.

El regidor Sánchez, va respondre que això no passarà ja que hi ha un acord previ, i que a més és el jurat d’expropiació qui determina l’import final.

En el ple d’ahir es va aprovar la modificació de l’encarrec de gestió a Gusam de la deixalleria per un import de 100 mil euros. El regidor de medi ambient, Àngel Castillo, va llegir els acords.

També es va aprovar per unanimitat ampliar de 124 mil euros a 138 mil euros els diners que es destinaran a Gusam per la gestió de l’escola bressol municipal. Aquesta ampliació és fa per donar cobertura a tot l’alumnat, que s’ha incrementat aquest any fins a 94 alumnes.

També es fa aprovar el nomenament de jutge de pau titular, Antoni Marpons i el suplent, Albert Larruy, amb els vots favorables d’esquerra, el PDeCAT i el PSC.

En canvi la Cup es va abstenir perquè tot i agrair la feina de l’actual jutge de pau, creuen que els càrrecs s’han d’anar renovant. Escoltem al regidor Josep Manel Ximenis.

Un altre punt aprovat per unanimitat va ser l’adhesió de Ràdio Arenys de Munt a la xarxa audiovisual local, per un import de 900 euros anuals. El regidor de comunicació, Josep Sánchez, va llegir els acords.

L’aprovació inicial de la modificació del projecte i la memòria i el reglament del servei d’atenció domiciliaria, també es va aprovar per unanimitat. La regidora de la gent gran, Marta de la Iglesia, va explicar que es tracta de adapta aquest projecte a la realitat dels serveis socials.

Pel que fa a les mocions, la Cup va presenta una per aturar la subhasta d’immobles provinents d’herències intestades i que es destinin a habitatge social. Una moció que va rebre el suport del PSC. Esquerra i el PDeCAT es van abstenir.

La regidora del PDeCAT, Lourdes Paituvi, va explicar que la Generalitat ja destina a finalitats socials, les herències intestades que reben.

Al ple es va portar una declaració institucional de rebuig als atemptats terroristes de Barcelona i Cambrils i de reconeixement a la tasca realitzada pels cossos policials i d’emergències, i en especial de reconeixement al Major Trapero i al Conseller Joaquim Forn.

El regidor Josep Manel Ximenis va llegir aquesta declaració on primer de tot és va donar el condol a les famílies de les víctimes i on es mostra rebuig per l’atemptat i condemna qualsevol atac violent.

Sobre aquesta declaració, la regidora del PSC va dir que estava d’acord amb la part expositiva però no amb la resta d’acords que s’han inclòs, tal i com va explicar a l’informatiu de dilluns. El ple sencer el podeu escoltar a traves del web de Ràdio Arenys de Munt.