Un ple tècnic i de tràmit tanca políticament l’any 2024

societatNotíciesPolítica
Un ple tècnic i de tràmit tanca políticament l’any 2024

Ahir es va celebrar el darrer ple de l’any de l’Ajuntament d’Arenys de Mun. Un ple que no va arribar a les dues hores de durada i en el que no hi van ser presents la regidora de la CUP, Raquel Serrat Suñé, i Albert Vallalta Jaurés, regidor de Junts, per qüestions personals.

Ja dèiem a la prèvia que s’esperava un ple senzill i relativament de tràmit tenint en compte els punts que es recollien en l’ordre del dia i així va ser.

El primer punt que es va posar sobre la taula va ser la proposta de liquidació de les contribucions especials de les obres de la quarta fase de la riera. Bàsicament, es tracta de liquidar de forma definitiva l’import que hauran de pagar els veïns de Riera i Penya referent a les obres d’urbanització d’aquell tram de la riera.

L’encarregada d’exposar el punt va ser la regidora d’Obres públiques, M. Àngels Gros Argelés. La regidora destacava, en primer lloc, que no s’ha produït pràcticament cap variació respecte al cost previst i aprovat l’octubre del 2021. Pel que fa a la calçada, el cost total de les contribucions especials és de 107.908, 98 €. El cost referent a les voreres el cobrirà íntegrament l’Ajuntament.

Després de l’exposició de la regidora, es va obrir el torn d’intervencions. Prenia la paraula la portaveu del PSC, Vanesa Muñoz Fernández, qui mostrava el seu suport al punt, però remarcava que preferirien que els veïns no haguessin d’assumir aquest pagament.

El punt es va aprovar per unanimitat amb els 11 vots a favor dels regidors presents. Sense perdre temps es presentava el següent punt. Era la proposta de liquidació derivada de la recuperació de la gestió urbanística del sector B5 pla parcial “ROALS”. Un punt amb un títol molt tècnic, però que es pot resumir dient que, inicialment, aquest projecte el va entomar l’empresa pública GUSAM. Ara, l’assumeix l’Ajuntament i el consistori ha de tornar els diners que havia gastat GUSAM. La xifra ronda els 173.000 euros. Ho exposava l’alcalde i regidor d’Urbanisme, Josep Sánchez Camps.

Ja en el torn d’intervencions, el portaveu de Junts per Arenys de Munt, Pep Artigas Alsina, dona un vot de confiança i espera que aquest canvi per entomar el projecte sigui positiu i beneficiós pel municipi. En contrapartida, exposava que no acaben d’entendre la gestió amb els imports que queden pendents d’anys enrere.

Tot seguit es presentava la proposta d’acceptació de la delegació de competències dels municipis d’Arenys de Mar i de Sant Iscle de Vallalta per a la gestió de la deixalleria. Un clàssic anual en els plens. L’explicació la va fer el regidor de Medi Ambient, Jordi Maimí Girbal.

Va ser aprovat per unanimitat. De la mateixa manera que es va aprovar el darrer punt de la part resolutiva. Es tractava de la pròrroga de l’encàrrec de gestió de la deixalleria a GUSAM SA.

Un punt que seguia la mateixa línia. Si en el darrer punt s’aprovava la delegació de competències d’Arenys de Mar i Sant Iscle, en aquest s’aprovava que la gestió anés a càrrec de GUSAM. També el va exposar Jordi Maimí.

Finalitzada la part resolutiva, s’obria la part de control, en la qual es recollia una moció de la CUP en suport a la pagesia del Pla Balasc. L’any 2005 es va aprovar el Pla Director Urbanístic del Sistema Costaner (PDUSC). Al Maresme hi ha tres grans espais agrícoles que estan inclosos en aquest pla (Pla de Balasc a Santa Susanna i Pineda, les Cinc Sènies a Mataró i Tordera a Malgrat).

La CUP exposava que el Pla de Balasc està amenaçat per un projecte de l’Ajuntament de Santa Susanna, que preveu ampliar un camí existent fins a 15 metres d’amplada, fet que suposarà perdre 10 metres de franja agrícola. La moció la va exposar el regidor de la CUP, Guiu Muns Roura.

L’únic partit que es va oposar a la moció va ser Junts per Arenys de Munt. Argumentava el vot en contra Pep Artigas, dient que en cap cas el Pla de Balasc es troba sota amenaça. Va desmentir i corregir alguna de les dades exposades en l’explicació de la moció.

Notícies relacionades