No es pot entrar ni sortir de Catalunya i durant el cap de setmana no es pot sortir ni entrar del municipi des de les 6 del matí de divendres fins a les 6 del matí de dilluns
Hi ha excepcions per motius sanitaris, laborals o de causa major. Es permeten desplaçaments, dins la mateixa comarca, motivats per la visita als cementiris només aquest cap de setmana, o fer activitats esportives individuals a l’aire lliure entre municipis limítrofs. Ho explica la regidora de Sanitat, Maria Àngels Gros.
[audio mp3="/media/wp-imports/radioarenysdemunt/1842-GROS-MOBILITAT.mp3"][/audio]
I per tal de controlar que no es realitzin desplaçaments injustificats, la Policia Local farà controls a les entrades i sortides del poble. Ho explica el Cap de la Policia, Xavier Geli.
[audio mp3="/media/wp-imports/radioarenysdemunt/1839-XAVIER-CONTROL.mp3"][/audio]
L'activitat social i els desplaçaments fora del domicili s'han de reduir al màxim possible. El contacte social s'ha de limitar als grups bombolla, és a dir, a grups de persones que es relacionen entre si generant un espai de confiança i seguretat. Es prohibeixen les trobades i reunions de més de 6 persones tant en l’àmbit privat com en l’àmbit públic.
[audio mp3="/media/wp-imports/radioarenysdemunt/1843-GROS-SOCIAL.mp3"][/audio]
Aquesta limitació no és aplicable al dret de manifestació, el qual podrà ser exercit en les condicions que determini l’autoritat competent, i sense perjudici del compliment de les limitacions establertes amb caràcter general per les autoritats sanitàries en els espais públics.
Els establiments i locals comercials que tinguin una superfície de més de 800 metres quadrats no poden obrir, mentre que els serveis i comerç minorista poden obrir fins a les 9 del vespre amb un aforament del 30%.
Els establiments d'alimentació, begudes, productes higiènics, altres productes de primera necessitat, farmàcies, ortopèdies, òptiques i centres de veterinària, han de reduir l'aforament al 50% de l'habitual.
Els restaurants i bars només poden oferir servei de menjar per emportar, màxim fins a les 9 del vespre. D’altra banda, podran realitzar el servei a domicili fins les 11 de la nit.
[audio mp3="/media/wp-imports/radioarenysdemunt/1843-GROS-RESTAURACIO.mp3"][/audio]
Es suspenen les activitats culturals d’arts escèniques i musicals, com ara teatres, cinemes, auditoris o similars, tant en recintes tancats com a l’aire lliure en els espais especialment habilitats.
[audio mp3="/media/wp-imports/radioarenysdemunt/1844-GROS-CULTURA.mp3"][/audio]
En aquest sentit, el Centre ha cancel·lat la sessió de cinema prevista per diumenge i l'obra de teatre Manda Carallo, que s'havia d'estrenar el cap de setmana del 14 i 15 de novembre. A més a més també queden suspeses totes les activitats extraescolars que organitza el Centre. Ho detalla el president de l’entitat, Esteve Torrent.
[audio mp3="/media/wp-imports/radioarenysdemunt/1840-ESTEVE-ANULAT.mp3"][/audio]
Les bibliotequesde nou només podran oferir el servei de préstec i podran obrir els museus, arxius i sales d'exposicions amb el 33% d'aforament.
En l’àmbit esportiu es suspèn tota l’activitat esportiva, excepte l’esport professional, i es tanquen tots els equipaments esportius, excepte els de tecnificació i lligues professionals.
[audio mp3="/media/wp-imports/radioarenysdemunt/1845-GROS-ESPORT.mp3"][/audio]
Per altra banda, es pot fer ús dels parcs i jardins públics i de les àrees de joc infantils fins a les a les 8 del vespre, mentre que es suspenen les activitats cíviques en grup que impliquin assistència presencial i només es podran fer telemàticament.
I en un altre ordre de coses, Arenys de Munt presenta millors dades sanitàries que a l’inici de setmana
Precisament dilluns parlàvem que Arenys de Munt s’havia aixecat amb les dades més preocupants des de l’inici de la pandèmia. 4 dies després sembla que la situació ha millorat lleugerament i l’índex de rebrot es situa per sota dels 1.000 punts.
[audio mp3="/media/wp-imports/radioarenysdemunt/1841-GROS-DADES.mp3"][/audio]