
A partir d’aquest divendres, els treballadors de les biblioteques públiques de tot Catalunya estan cridats a una vaga, ampliant així l’aturada que fins ara afectava només els centres de Barcelona i els de la Diputació.
La convocatòria la fa el sindicat CGT, que ha estès la protesta a tot el Sistema de Lectura Pública de Catalunya (SLPC). La vaga serà indefinida cada divendres i dissabte i se suma a l’aturada que ja es va iniciar la setmana passada a la capital catalana.
Des de la CGT reclamen un servei bibliotecari públic de qualitat i unes condicions laborals dignes. Denuncien que s’arrosseguen problemes estructurals de fa anys que es tradueixen en manca de drets en conciliació, jornades molt llargues, fins a sis o set dies seguits de feina, poca flexibilitat, sous baixos i pèrdua de poder adquisitiu.
La Biblioteca Antònia Torrent i Martori d’Arenys de Munt se suma a la convocatòria i romandrà tancada avui i demà.





