Els alcaldes del Maresme analitzen els principals reptes de la comarca en una reunió centrada en habitatge, seguretat, aigua i urbanitzacions

societatNotíciesPolítica
Els alcaldes del Maresme analitzen els principals reptes de la comarca en una reunió centrada en habitatge, seguretat, aigua i urbanitzacions

El passat divendres va tenir lloc una reunió entre els alcaldes de diversos municipis del Maresme per abordar les qüestions més urgents que afecten la comarca. Les principals preocupacions que van sortir a la trobada van ser l’habitatge, la seguretat i la gestió de l’aigua, temes que preocupen especialment els veïns i les autoritats locals.

Tots els alcaldes coincidien en que els ajuntaments afronten nombrosos problemes que es veuen obligats a gestionar amb pocs recursos i una burocràcia excessiva. En relació a la problemàtica de l’habitatge, es va destacar la situació d'emergència que es viu a la comarca, agreujada per una llei d'urbanisme obsoleta que impedeix la resolució de dèficits urbanístics a les urbanitzacions. 

En aquesta línia, un dels punts més importants de la reunió va ser la possibilitat de crear una iniciativa per impulsar millores a les urbanitzacions, liderada per alcaldes de diversos colors polítics, subratllant que la qüestió no és partidista, sinó una necessitat urgent per garantir el benestar de la ciutadania. 

D’altra banda, la reunió també va posar sobre la taula la situació de l’aigua, amb una especial atenció a la millora de l'eficiència en la captació d'aigua. Els alcaldes van destacar que les ajudes sovint no arriben a les zones amb més problemes, com són les urbanitzacions amb dèficits urbanístics. En aquest context, la preocupació per la possible escassetat d’aigua a l’estiu va ser un tema central, especialment en els municipis costaners amb gran afluència turística.

I l'altre gran tema destacat va ser la seguretat. Els alcaldes van expressar la seva preocupació pel dèficit de recursos per a la seguretat pública, amb una distribució desigual de recursos entre els municipis, la qual cosa provoca que algunes localitats tinguin més recursos per a la seguretat que d’altres. Una qüestió que ja es va manifestar en la reunió mantinguda amb la consellera Nuria Parlon. 

L'alcalde d'Arenys de Munt, Josep Sánchez Camps, destaca la importància de la unió de les administracions locals. Una necessitat accentuada en els darrers temps a causa de «l'abandonament» per part de les autoritats supramunicipals.

Notícies relacionades