El ple aprova tots els punts de l’ordre del dia, entre ells una moció de la CUP en defensa de les línies públiques

societatNotíciesPolítica
El ple aprova tots els punts de l’ordre del dia, entre ells una moció de la CUP en defensa de les línies públiques

Ahir hi va haver ple ordinari de l’Ajuntament d’Arenys de Munt. Sense cap absència, la sessió plenària es va allargar poc més de les dues hores.

L’ordre del dia contemplava 5 punts en la part resolutiva, 6 si comptem l’aprovació de l’acta anterior.

El primer punt que es posava sobre la taula era la proposta d’adhesió a l’acord marc de l’ACM i adjudicació del contracte basat de subministrament d’equips d’impressió i multifunció. El regidor de Noves Tecnologies, Jordi Maimí Girbal explicava que aquest acord permetrà incorporar 7 nous equips. 4 per l’edifici principal de l’Ajuntament, 1 a la Policia, 1 a Serveis Socials i un altre a l’Escorxador.

El punt va ser aprovat per unanimitat amb el suport dels 13 regidors. Un resultat que es va repetir en el següent punt. Era la proposta de creació de la comissió especial per a la redacció del reglament regulador del Consell d’Infància i Adolescència d’Arenys de Munt. Bàsicament, es tracta del primer pas per engegar aquest consell. En l’exposició la regidora d’Infància, Tònia Vila Paituví, destacava la importància de què els infants i adolescents tinguin el seu espai per participar activament en la vida del poble.

Tot seguit entràvem a dos punts relacionats entre ells. Primerament, es portava a aprovació la convalidació de l’omissió de la funció interventora de l’expedient d’aprovació de l’aplicació de l’escenari Núm. 2 del servei d’Escola Bressol per al curs 2024-2025.

L’alcalde, Josep Sánchez Camps, explicava que tot s’inicia al ple del setembre quan el consistori va aprovar l’aplicació de l’escenari núm. 2 del servei d’Escola Bressol. El problema sorgeix quan la persona encarregada de gestionar la documentació i entregar-la en junta de govern per aplicar l’escenari no ho fa per saturació de tasques molt importants en altres àmbits. Per no endarrerir en excés els tràmits, l’alcalde va signar un decret d’alcaldia tot i no ser la seva competència.

Ja en el torn d’intervencions, demanava la paraula el portaveu de Junts per Arenys de Munt, Pep Artigas Alsina per preguntar-se per què arribem al març amb aquesta situació. Creu que no s’han fet bé les coses i això provoca retards i preocupacions evitables.

El punt va ser aprovat finalment amb els 8 vots a favor d’ERC i CUP, l’abstenció del PSC i els 4 en contra de Junts.

Sense perdre temps, passàvem al següent punt que, com hem dit abans, anava relacionat amb el que acabem de repassar. Es posava sobre la taula la proposta de convalidació de l’omissió de la funció interventora de l’expedient de regularització de dèficit del servei d’Escola Bressol cursos 2022-2023 i 2023-2024. 

L’alcalde explicava que el mateix tècnic que havia d’elaborar la documentació necessària per aplicar l’escenari número 2, també era la persona encarregada de redactar els expedients per poder cobrir els dèficits del servei en els cursos 22-23 i 23-24. Un dèficit ja conegut, però que requeria aquest procediment.

Intervenia Pep Artigas, transmeten un missatge similar a l’anterior. Lamenta els retards i creu que la comunicació entre Gusam i Ajuntament a vegades pateix de “desconnexions”.

El resultat de la votació va ser calcat a l’anterior. 8 vots a favor d’ERC i CUP, abstenció del PSC i 4 en contra de Junts.

Entràvem ja en el darrer punt de la part resolutiva. Era la proposta d’aprovació inicial de l’Ordenança General de subvencions de l’Ajuntament d’Arenys de Munt.

L’encarregat de fer l’exposició era el regidor d’Entitats, Guiu Muns Roura. Tot es pot resumir dient que l’ordenança va haver de ser modificada després que la Generalitat aprovés el 2023 una llei pel foment de l’associonisme. Era necessari que l’Ajuntament ajustés el document.

Demanava la paraula la regidora del PSC, Vanesa Muñoz Fernández, per expressar el suport de la formació en aquesta qüestió. Creu que la modificació agilitza la tramitació de les subvencions.

El punt va comptar amb el suport dels 13 regidors.

D’aquesta manera es donava per finalitzada la part resolutiva i s’entrava a la part de control. S’hi recollien dues dacions de compte, punts de tràmit, i també una moció de la CUP en defensa de les línies públiques. La defensava Guiu Muns, argumentant que l’administració té el deure de garantir una educació pública universal i de qualitat.

En primer lloc, hi donava suport el PSC. La seva regidora, Vanesa Muñoz explicava que coincideixen totalment amb el sentit de la moció.

Traslladava un missatge similar la portaveu d’ERC, Montse Batista Alsina expressant que és imprescindible que es mantinguin les línies i que l’objectiu ha de ser baixar les ràtios.

Finalment, era el torn de Junts. El seu portaveu, Pep Artigas demanava la paraula per explicar que no poden estar d’acord amb la part expositiva de la moció. Sí que les postures estan més pròximes en els acords, però insuficient per donar-hi suport.

Així doncs, la moció va comptar amb el suport dels 9 regidors d’ERC, CUP i PSC, i els 4 en contra de Junts.

Notícies relacionades