
El cinema és l’aposta en la programació del Centre aquest cap de setmana a Arenys de Munt, amb dues propostes ben diferenciades: la tendresa del cicle infantil Cinexic i l’emoció del film Balandrau, del Cicle Gaudí.
El cicle Cinexic reprèn les projeccions aquest diumenge a les cinc de la tarda, a la sala Riera, amb El Grúfal i La filla del Grúfal. Es tracta d’una proposta de cinema infantil de qualitat, en català i adreçada especialment a infants a partir de cinc anys, tot i que és apta per gaudir-ne en família. Així ho explicava el president del Centre, Marc Sansa.
La segona proposta cinematogràfica és Balandrau, que es podrà veure dissabte i diumenge en el marc del Cicle Gaudí. Habitualment, el cicle programa una sola sessió, però aquesta vegada s’han previst dos passis davant l’interès que va generar la pel·lícula en la seva presentació. Com bé sabran, el film reconstrueix l’accident del 30 de desembre del 2000, quan un grup d’amics va pujar al Balandrau i va quedar atrapat per un torb, un fenomen meteorològic sobtat de vent, neu i fred extrem. La tempesta va convertir l’ascensió en una lluita per sobreviure i va desencadenar una de les tragèdies més greus de la muntanya catalana. A més a més, es comptarà amb la presència de l’arenyenc Lluis Tripiana, un dels supervivents.
Paral·lelament, l’Esbart Dansaire d’Arenys de Munt serà present a Manresa en el marc de la Fira Mediterrània, tant per mostrar el seu espectacle com per participar en les jornades professionals d’intercanvi entre companyies i programadors. L’entitat té previstes entre vuit i deu trobades amb professionals de disciplines diverses, com la dansa, la música i la programació infantil.





