Demà es fa una xerrada per prevenir el dolor d’esquena al Calisay emmarcada en l’Escola de Salut

societatNotícies
Demà es fa una xerrada per prevenir el dolor d’esquena al Calisay emmarcada en l’Escola de Salut

La Sala Josep M. Arnau del Centre Calisay d’Arenys de Mar acull demà a les 10 del matí una xerrada per aprendre a cuidar millor l’esquena i prevenir el dolor emmarcada en l’Escola de Salut.

La sessió està adreçada a persones majors de 18 anys i vol oferir eines i consells pràctics per aconseguir una esquena sense dolor, a través d’hàbits saludables i exercicis adequats. L’activitat comptarà amb professionals de l’Equip d’Atenció Primària d’Arenys de Mar i s’emmarca dins les iniciatives de promoció de la salut que impulsen els serveis sanitaris del territori.

Francesc Casamitjana, metge de família, i Mario Larrubia, fisioterapeuta, ambdós de l’Equip d’Atenció Primària Arenys de Mar, expliquen que la lumbàlgia és un dolor a la part baixa de l’esquena que afecta una gran part de la població al llarg de la vida.

Tot i que és molt freqüent, destaquen que en molts casos es pot prevenir o millorar amb hàbits saludables, com mantenir una bona higiene postural, evitar passar massa hores assegut i fer exercici de manera regular.

Els professionals remarquen que, davant del dolor lumbar lleu o moderat, és important no quedar-se en repòs absolut, sinó mantenir el moviment i reforçar la musculatura, ja que l’activitat física i la fisioteràpia són claus per recuperar-se i evitar que el dolor es cronifiqui.

Notícies relacionades