
La Setmana de la Gent Gran continua endavant amb activitats durant els pròxims tres dies. Avui a partir de les 17 h a la Plaça de l’Església, Càritas Arenys de Munt ha organitzat una xocolatada i un ball de l’Esbart.
Demà, a partir de les 10 h, se celebraran el campionat de dòmino a la plaça de l’Església i el campionat de petanca al parc de Can Jalpí. A les 11 h, Can Borrell obrirà les portes de l’Arxiu Històric Municipal, i al migdia, a la plaça de l’Església, hi haurà un programa de ràdio especial dedicat a la Setmana de la Gent Gran. La jornada culminarà a les 14 h a la Sala Municipal amb el gran dinar de germanor, que inclourà l’actuació del grup de playback L’Amistat i un ball amb el conjunt Los 60 y Pico Trío.
Finalment, diumenge a les 17 h la Sala Municipal acollirà la cloenda amb una vetllada d’havaneres amb Barca de Mitjana i un concurs per endevinar personatges de fotografies antigues d’Arenys de Munt.
Més qüestions. Per exemple, aquesta tarda el Centre ens porta a Toni Soler i el seu itinerari per diferents poblacions catalanes per impartir la conferència “Per què Catalunya no és una potència mundial?”
En aquesta xerrada històrico-humorística, Toni Soler, autor de la celebrada Història de Catalunya, intenta aportar respostes a un dels grans misteris de la historiografia moderna.
Per què Catalunya no és una potència mundial? assenyala les febleses, errors, nyaps i també una certa dosi de mala sort que han impedit als catalans tallar el bacallà en la geopolítica mundial. I de passada, sabrem si això és, o no, una mala notícia pel planeta. Ahir passava pel Cafè del Matí per avançar-nos alguns punts.
I passem ja a diumenge, dia en que arribarà a Arenys de Munt la 36a Marxa els Termes. Un any més, èxit total amb les 1.250 places disponibles exhaurides dies abans de la cursa.
Tindrem la marxa popular, de 13 km, per on es passarà per aquells camins i corriols que fan de la marxa una activitat única i, lògicament, la mitja marató. 22 km i 770 metres de desnivell la converteixen en un complicat, però accessible repte.
Un any més es compte amb la cursa xics, una de les més especials pel component solidari que té. La cursa es farà a la Rambla Sant Martí (davant la Plaça de l'Esglèsia) i tindrà un recorregut d'uns 200 m. L'edat màxima per inscriure's serà de 7 anys. La inscripció és gratuïta, però serà obligatori portar una bossa d’aliments, que s’entregaran al Banc d’Aliments d’Arenys de Munt.
Així ens ho comentava el director de la cursa, Roger Andreu.





