
L’Ajuntament d’Arenys de Munt treballa en una campanya de sensibilització contra l’edatisme, la discriminació o els prejudicis que pateixen les persones pel fet de tenir una determinada edat. La iniciativa, treballada amb el Consell Comarcal i el Consell de la Gent Gran de Catalunya, vol posar el focus en situacions quotidianes en què es dona per fet que una persona gran no pot entendre o fer determinades coses. També es vol conscienciar sobre les anomenades microdiscriminacions, com utilitzar diminutius o dirigir-se a un familiar en lloc de parlar directament amb la persona gran.
En el marc de la campanya, l’Ajuntament ha preparat uns tríptics informatius i organitzarà un acte el 6 de setembre a la Sala Municipal, amb una explicació sobre l’edatisme, una petita representació teatral, un playback i un pica-pica.
La regidora de Gent Gran, Montse Batista, defensa que l’acte estigui obert a persones de totes les edats, ja que considera que la lluita contra l’edatisme és una qüestió col·lectiva i que sovint aquestes actituds es produeixen sense ser-ne conscients.
Durant l’entrevista, Batista també ha avançat que la Setmana de la Gent Gran se celebrarà del 26 de setembre al 2 d’octubre, amb activitats organitzades conjuntament amb el Consell de la Gent Gran. Entre els actes previstos hi ha el dinar inaugural del dia 26, el programa especial de ràdio i diverses activitats lúdiques i culturals.
També ha fet una crida a les parelles que compleixen 50 anys de casats perquè s’apuntin a la celebració de les Noces d’Or, prevista per al 27 de setembre.





