L’escola Aïna Dance Studio ha aconseguit una fita destacada en el món de la dansa urbana en classificar-se per al Campionat del Món de hip-hop, que se celebrarà aquest estiu als Estats Units. El grup, format per joves de 16 anys, representarà Espanya després d’obtenir una quarta posició al campionat estatal Hip Hop International Spain, l’únic certamen oficial que dona accés a la competició mundial.
Aquest campionat nacional es caracteritza per uns criteris de valoració estrictes que obliguen els equips a demostrar versatilitat i domini de diversos estils dins d’una mateixa coreografia, fet que el diferencia d’altres competicions del circuit. La classificació suposa un pas endavant important per a l’escola, que per primera vegada competirà en l’àmbit internacional amb alguns dels millors equips del món.
Per a les integrants del grup, que formen part del centre des de petites, l’èxit és el resultat d’anys de treball, constància i formació en diferents disciplines com el hip-hop, el jazz, el contemporani o el ballet. L’escola defensa un model inclusiu, sense processos de selecció inicials, que aposta per fer créixer totes les alumnes fins a assolir un nivell alt.
La cita mundial tindrà lloc entre el 25 de juliol i el 2 d’agost a Arizona, una experiència que el grup afronta amb il·lusió i amb l’objectiu de donar el millor de si mateixes, més enllà dels resultats. Tot i això, el viatge comporta una despesa considerable, motiu pel qual l’escola busca suport econòmic i patrocinadors que ajudin a fer possible la participació de totes les ballarines.
Hem repassat aquesta fita històrica amb la directora de l’escola, Aïna Roura.





