
Després de setmanes i mesos de preparació, aquest dimarts han arrencat les proves d'accés a la universitat del 2024 a Catalunya amb l'examen de llengua castellana i literatura.
La selectivitat torna a fer rècord d'inscrits per tercer any consecutiu, i aquest any són 42.535 estudiants els que s'examinen de la fase general i específica durant tres dies: el 4, el 5 i el 6 de juny.
L'estructura de les proves i els models d'exàmens que s'han preparat són molt similars als dels anys anteriors i només s'han introduït alguns canvis per adaptar les PAU a la nova oferta de matèries del batxillerat i al nou currículum marcat per la LOMLOE, la llei d'educació espanyola.
De fet, aquest any s'examina la primera promoció que ha cursat tot el batxillerat amb els nous currículums de la nova legislació i que el 2025 suposarà una revolució en les PAU, amb un model competencial i menys memorístic.
D'aquests 42.535 alumnes, 37 són de l'Institut Domènec Perramon. Avui hem pogut parlar amb Sandra Apolo, coordinadora de Batxillerat, qui ens ha comentat que el més difícil pels alumnes és controlar els nervis. Tot i això, confia en les capacitats dels alumnes arenyencs. El dia 19 sabran els resultats oficials.





