La velocitat màxima permesa a les vies urbanes i travessies d’un sol carril queda limitada, a partir d’avui dimarts, a 30 o 20 quilòmetres per hora, en funció de les característiques. La normativa s’aplica a tot l’estat i suposa una reducció respecte els 50 km/h que ara són vigents en molts llocs. El límit baixa a 20 km/h als carrers amb una calçada de plataforma única, és a dir, en què les voreres i la calçada són al mateix nivell. En el cas de les vies d’un sol carril per sentit, la limitació és de 30 km/h. I és de 50 km/h a les vies de dos o més carrils per sentit. Els nous límits de velocitat són fruit de l’entrada en vigor, aquest 11 de maig, del reial decret que modifica diverses normatives de trànsit i que el Consell de Ministres va aprovar al novembre. Segons la Direcció General de Trànsit, la reducció de la velocitat màxima permesa s’aplica per la demanda dels ajuntaments, que reclamaven un paraigua legal per poder aplicar els 30 per hora a les localitats. El regidor de Mobilitat, Àngel Castillo Vallcorba, comenta que a Arenys de Munt aquesta limitació té pocs efectes al municipi, ja que l’únic carrer on es podria anar ràpid és a l’Eixample i ja està limitada al ser una zona de prioritat per a vianants. La carretera passa a tenir un topall de 50km/h però al nostre poble ja estava regulada així, fins i tot a menys en alguns punts.