Això vol dir amb uns 15 dies de retard segons el termini que tenia l’empresa per acabar-les. L’alcalde ha explicat aquest retard al·legant diversos factors, no només la climatologia. A part de la pluja, també hi ha hagut circumstàncies laborals i de productivitat de les empreses que hi han intervingut.
El cas és que aquests dies s’està acabant la unió entre la riera i el carrer Borrell, i aquesta setmana es farà també ja l’actuació per asfaltar la llera de la Riera en el tram que manca.
El que de moment està fet són totes les voreres de la Riera, des del capdamunt de l’Eixample fins la zona industrial. Totes excepte un petit tram a tocar del pont. Aquest tros de vorera es va desfer per canalitzar els serveis però s’ha refet amb panot vell i no pas amb la pedra de Sant Vicenç que es posa nova a les voreres.
L’explicació que en va donar l’alcalde és, en primer lloc, perquè aquell tram s’haurà de modificar quan es decideixi de quina manera s’hi integra el pont a la tercera fase d’obres. I en segon lloc perquè la licitació actual acaba uns metres abans del pont per tant l’empresa Calaf no s’ha de fer càrrec de fer nova la vorera, i tampoc se li podia demanar a l’empresa que va canalitza els serveis.
Recordem que hi ha una partida de diners per fer el projecte d’urbanització de la tercera fase, que ha d’incloure una solució urbanística que permeti conservar el pont, tot i que s’haurà d’estudiar si suposa una quantitat assumible per l’Ajuntament d’Arenys de Munt, o no.