L’Assemblea Nacional Catalana compleix 10 anys aquest 2022 i hi ha una exposició itinerant per tot el país que ho recorda i en destaca els moments més especials d’aquesta dècada. Doncs bé, aquesta mostra es podrà veure a Arenys de Munt el primer cap de setmana de setembre. S’inaugurarà el dia 2 de setembre al vespre, que és un divendres, i es podrà visitar també durant dissabte i diumenge, els dies 3 i 4 de setembre. Serà un preludi de la Diada Nacional de Catalunya, que es commemora cada any el dia 11 de setembre. Enguany cau en diumenge i l’ANC espera una gran mobilització a Barcelona.
Vicenç Ibáñez Cardona, portaveu de l’ANC d’Arenys de Munt, ha explicat que l’ANC catalana si quec ompleix 10 anys, però que l’entitat es va fundar a Arenys de Munt un any abans, per tant ja en té 11. A la inauguració hi assistirà la presidenta Dolors Feliu i es farà una botifarrada.
De cara a la Diada, l’ANC participarà als actes del matí a Arenys de Munt i organitza autocars per anar a la manifestació de la tarda a Barcelona. Una manifestació amb una capçalera que baixarà el Paral·lel i anirà per Colom fins a les portes del Parc de la Ciutadella, ja que no els deixen arribar fins les portes del Parlament.