La matinada de diumenge a dilluns es va produir un intent de robatori a una masia d’Arenys de Munt. Sí més no, aquesta és la notícia que ha arribat a les xarxes socials. El relat dels fets i les opinions que es publiquen al voltant de tot plegat ens ha fet preguntar-nos exactament què va passar. Anem per parts; primer de tot volem saber si realment es va produir un intent de robatori i què va succeir. Saludem a Xavier Geli, cap de la Policia Local. Sr Geli, bon dia.
Doncs ara que sabem la crònica dels fets ens centrem en el perill que comporta que una notícia es tergiversi o directament s’inventi a través de les xarxes socials. Ha estat l’Alcalde d’Arenys de Munt, Josep Sánchez, qui ha volgut posar en alerta a la població en aquest sentit per tal que la gent no es cregui tot el que es publica a les xarxes sense contrastar-ho amb fonts oficials.
L’alcalde demana prudència i responsabilitat quan llegim una notícia a través d’Internet. Josep Sánchez explica, a tall de comunicat, que la versió que corre per xarxes del robatori és falsa, que no hi va haver trets, i que si està explicada així és perquè respon a una voluntat expressa de criminalitzar un determinat col·lectiu
Josep Sánchez deixa constància que el nivell de delinqüència a Arenys de Munt és relativament baix respecte a altres municipis. Afirma que la notícia que es pot llegir per xarxes no s’ha produït, i fa una crida per demanar als veïns que no comparteixin ni comentin allò que no està contrastat i que no contribueixin sense voler a generar una alarma social.
Josep Sánchez ha fet referència a la dita que diu que la mentida té les potes molt curtes i de seguida se l’acaba enxampant, però tot i així afirma que a vegades les mentides són tan grosses i contundents que acaben passant com a veritats només per la dimensió de la pròpia mentida. Tot plegat troba terreny abonat per créixer en una societat on l’estigmatització social i la discriminació està a l’ordre del dia
Mossos d’Esquadra s’ha fet càrrec de la investigació del que va succeir realment a la masia en qüestió i de moment oficialment no n’han transcendit més detalls