L’ajuntament ha obert un espai de criança, un lloc per impulsar i acompanyar les famílies amb infants de 0 a 3 anys

És un espai familiar autogestionat que, enguany, i mentre no acabin les obres del Centre Cívic, es fa a una estança de l’escola bressol La Petjada.

La regidora d’INfància, Tònia Vila Paituví, ha explicat que està previst que a la segona planta del Centre Cívic hi hagi un espai de psicomotricitat, adequat a diferents activitats de cos i moviment, que permetrà múltiples activitats, com l’espai de criança, classes de ioga, tai-txi, gimnàstica o balls en línia. Però mentrestant s’ha posat l’espai en marxa a l’estança més gran de La Petjada.

Els espais familiars de criança municipal són un servei públic de suport, atenció i acompanyament a les famílies amb infants fins als 3 anys que es troben en diversos tipus d’equipaments de proximitat: escoles bressol, centres cívics… El seu objectiu és generar un entorn educatiu i de criança idoni per cobrir les necessitats de vincle i trobada de la petita infància i les seves famílies. Les famílies són el nucli fonamental de l’educació dels infants, i perquè una família pugui desenvolupar la criança, ha de sentir-se segura i capacitada per fer-ho. Els espais familiars de la petita infància cobreixen aquesta necessitat.

La regidora també ha explicat que s’està començant a treballar la idea de crear un Consell Municipal d’Infants.