Francina Navarro Bastidas és la nova directora de la Biblioteca en susbtitució de Tudurí, que segueix de baixa

Francina Navarro Bastidas és la nova directora de la Biblioteca Antònia Torrent i Martori d’Arenys de Munt. Ho és en substitució d’Isabel Tudurí, que segueix de baixa. Avui ha vingut a la ràdio i l’hem pogut conèixer.

Francina Navarro Bastidas és originària de la part francesa de la Cerdanya, però ara viu a Barcelona. Abans de venir a Arenys de Munt ha estat a la Biblioteca Antoni Comas de Mataró i a la Manuel Serra i Moret de Pineda. Des de l’octubre que dirigeix la biblioteca arenyenca, i ja ha pogut descobrir aspectes del poble que li han agradat, com el forn de Pa de Can Puig, l’amabilitat de la gent i l’entorn natural. El que no li agrada és que tinguem tanta humitat. A la Cerdanya el fred és sec i es pot suportar millor encara que hi hagi temperatures sota zero. Aquí, amb valors clarament positius però amb humitat, la sensació de fred és molt més acusada. L’escoltem

Ha dit que la biblioteca d’Arenys de Munt és petita i acollidora, però que aviat necessitarà canvis importants, sobretot per poder donar servei a la gent que hi va a estudiar i necessita el màxim silenci, cosa que ara no es pot aconseguir perquè tots els espais estan barrejats.

Navarro Bastidas ha explicat també que la biblioteca d’Arenys de Munt està apostant molt pel format còmic i manga japonès, però anant més enllà dels personatges actuals. Busquen novel·la clàssica il·lustrada en format còmic.

Pel que fa a les activitats, el mes de desembre no sol ser massa actiu per la biblioteca d’Arenys de Munt. De moment ja estan repartint els calendaris del 2023 de les biblioteques del Maresme. I mantenen les tertúlies.

Aquest mes de desembre la Biblioteca tancarà el dia 7. I també tindran tancat tota la setmana posterior a Nadal, entre sant Esteve i Any Nou.