Aquest és un procediment que només es fa en casos particulars, en els que l’usuari ha deixat de pagar com a mínim dues factures.
És aleshores quan s’avisa a l’usuari diverses vegades i se li dona la oportunitat de regularitzar la situació. Aquest protocol d’avís dura aproximadament 9 mesos. En aquest cas, hi ha un total de 10 usuaris amb impagaments. Alguns d’ells son empreses i altres son famílies, cap de les quals té el certificat de vulnerabilitat energètica.
El president de Gusam-Aigües d’Arenys, Josep Sànchez, ha explicat que en cap cas l’Ajuntamet deixa sense serveis bàsics a ningú que ho necessiti, i que en el cas de que qualsevol d’aquestes famílies necessitin una ajuda, poden demanar-la a l’Ajuntament.
En concret, es disposa de dues línies d’ajuda: una adreçada a abaratir el cost de la factura per famílies amb dificultats econòmiques, i l’altra destinada a pagar la factura sencera a les famílies que no puguin fer-ho.