La regidora Tònia Vila va explicar que aquesta mesura està ofegant a les entitats culturals a través de les reclamacions de l’IVA, i és per això que consideren necessari demanar al Ministeri d’Hisenda que l’aturi.
En el torn d’intervencions, la regidora de la CUP Esther Sánchez va dir que no es la primera vegada que hisenda perjudica a la cultura catalana a través de l’IVA, ja que també ho va fer al 2012.
En paraules seves, el govern espanyol vol carregar-se allò que no poden controlar i obtenir beneficis per compensar la seva mala gestió dels recursos públics.
Pel que fa al regidor del PP, Ramon Planas va dir que al govern municipal d’Arenys de Munt, també se li podria retreure un afany recaptador, ja que segons va dir aquí també s’han aplicat impostos de manera qüestionable.
I el regidor del PDeCAT, Marc Tarrés va dir que tan fiscalistes com contractistes consideren que la mesura aplicada per Hisenda no és adequada i que també afectarà a centres de recerca universitaris i transports públics.
La moció va ser aprovada per 10 vots a favor d’ERC, PDeCAT, CUP i PSC i un vot en contra del PP.