Des del Servei Local d’Ocupació s’ofereix el curs “Digitalització i recerca de feina: el nou mercat de treball”, un curs per adaptar-se a la nova realitat de la cerca de feina i entrenar les competències requerides en el model del mercat de treball actual. El període d’inscripcions al curs està obert. El curs es farà els dies 21, 23, 28 i 30 de març a Can Borrell de 9.30 a 12.30 h. Està adreçat a persones que vulguin conèixer com funciona el mercat de treball actual, saber com estar-hi actives i tenir èxit en la recerca de feina.
Avui en dia, per cercar feina cal tenir competències digitals, conèixer quins són els canals més adequats per fer cerca segons cada perfil professional i aprendre a utilitzar mitjans telemàtics per fer entrevistes i optar a les ofertes. La digitalització és un fet i no adaptar-nos-hi significa tancar-nos les portes al mercat laboral.
El Servei Local d’Ocupació impulsa polítiques adreçades a formar col·lectius que encara no han assolit prou competències digitals que els permetin poder accedir al mercat laboral amb més garanties. Per a inscripcions i més informació, us podeu adreçar al telèfon 666732415 o al correu mvives@ademunt.cat. Ho ha explicat la técnica d’Ocupació de l’Ajuntament d’Arenys de Munt, Mercè Vives
Per altra banda, també relacionat amb la mateixa qüestió, cal dir que El Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a través de l’entitat pública Red.es ha publicat una convocatòria d’ajudes destinades a la digitalització d’empreses d’entre 10 i 49 treballadors en el marc del Programa Kit Digital.
Amb aquest programa es vol millorar la competitivitat i el nivell de maduresa digital de petites i mitjanes empreses. Els ajuts d’aquesta convocatòria estan destinats fer possible que les empreses trobin solucions de digitalització per a la seva activitat disponibles al mercat.
Les ajudes es concediran de forma directa i amb l’únic criteri de l’ordre de presentació de sol·licituds, sempre que hi hagi en disposició crèdit suficient. L’import màxim d’ajut per beneficiari serà de 12.000 euros i el termini de presentació de sol·licituds és del 15 de març a les 11:00h fins el 15 de setembre, també a les 11:00h. Per optar als ajuts, les empreses hauran d’estar inscrites al cens d’empresaris, professionals i retenidors de l’Agència Estatal d’Administració Tributària
Per tenir-ne més informació, aquest proper divendres 4 de març, de dos quarts d’un a dos quarts de dues del migdia, la Diputació de Barcelona, juntament amb el Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital ha organitzat una sessió en línia de presentació del Kit Digital. L’objectiu de la jornada és poder explicar el detall del Kit Digital i resoldre tots els dubtes que hi pugui haver perquè el programa arribi al màxim d’empreses, pimes i professionals autònoms de la província de Barcelona. Mercè Vives explica en què consisteix ben bé aquest programa