El ROM de l’ajuntament no permet que la Plataforma Via Unilateral pugui presentar una moció al ple i ho faran les formacions sobiranistes

El moviment Via Unilateral ha recollit més de 300 signatures amb l’objectiu d’incloure una moció al proper ple que recolzi el compromís de treballar per la independència de Catalunya. Peró el Reglament Orgànic Municipal vigent, només permet que els veïns presentin precs i preguntes, però no mocions, i per aquest motiu la secretaria de l’ajuntament no ha permès fer-la.

Vicenç Ibañez, portaveu de la plataforma Via Unilateral, explica estan en contacte amb els partits sobiranistes de l’Ajuntament, treballant per tal que facin seu el text i el presentin conjuntament per esquivar el veto.

L’alcalde d’Arenys de Munt, Josep Sánchez, diu que el deure dels polítics és escoltar les propostes de la gent, i que buscaran la manera de portar aquesta iniciativa al ple per tal que sigui votada.

Sánchez avança que la voluntat és portar-la al ple de novembre, però que abans haurà de ser treballada a la comissió informativa que es celebra avui, i que secretària li haurà de donar una forma que respecti el marc jurídic.