En aquestes eleccions podran votar els ciutadans i ciutadanes de la Unió Europea residents a l’Estat espanyol. En el cas de les eleccions municipals també ho podran fer les persones procedents de països que hagin signat amb Espanya un acord de reciprocitat de vot.
Per poder formar part d’aquest cens s’ha d’haver manifestat prèviament la voluntat d’exercir aquest dret de vot a l’Oficina del Cens Electoral (per internet o per correu postal) o bé personalment a l’Ajuntament. De tot plegat en parla l’alcalde d’Arenys de Munt, Joan Rabasseda
El conjunt de requisits sobre la participació en les eleccions del 26 de maig es poden consultar en la informació distribuïda a les cartelleres municipals o a través del web municipal.
Les persones residents en un país que pertanyi a la Unió Europea tenen temps fins el dia 30 de gener per sol·licitar el dret a vot i per la resta el termini finalitza demà.