El ple de l’ajuntament d’Arenys de Munt es va fer a porta tancada per evitar l’expansió del Coronavirus i no es van fer precs i preguntes, que aniran al ple del 16 d’abril. El ple va començar amb les paraules de l’alcalde Josep Sánchez, que va explicar les mesures que s’estan aplicant pel la pandèmia del Coronavirus.
Al ple es va fer una declaració institucional amb motiu del Dia internacional dels drets de les dones, que va presentar el PSC amb el suport de totes les forces polítiques del consistori. La regidora Vanesa Muñoz, va llegir aquest manifest on l’Ajuntament es compromet a treballar de manera activa en la defensa dels drets de les dones.
Pel que fa als punts de l’ordre del dia, es van aprovar tots per unanimitat, excepte el punt referent a la despesa plurianual del Fons Feder de turisme, ja que la CUP va votar abstenció. L’alcalde va explicar que l’ajuntament d’Arenys de Munt avançarà al Consell Comarcal 30 mil euros per l’exercici 2020-21 per poder fer rutes turístiques i que els Feder els subvencionen amb 11 mil euros.
El regidor Guiu Muns de la CUP, va comentar que està bé poder fer la senyalització de rutes turístiques, però creuen que el cost és elevat pel que s’ofereix.
El ple va aprovar la constitució del Consell de gent gran. La regidora Montse Batista va agrair la col·laboració de la resta de formacions politiques amb els qui s’han pogut treballar els estatuts d’aquest consell. Escoltem els acords.
Un altre punt aprovat va ser la modificació de les bases específiques de subvencions d’ajuts al lloguer. La regidora de Junts Roser Moré va valorar positivament aquesta modificació i alhora va demanar que els casos s’estudiïn individualment.
El ple també va aprovar dos punts de tràmit, com la proposta de creació de la comissió especial per a la modificació del reglament de participació, i la delegació de competències a Localret.
Si voleu escoltar el ple sencer, ho podeu fer a través del web de Ràdio Arenys de Munt, a la carta.