El ple aprova el nou  Pla local de joventut 2018 – 2021

Aquest ha estat elaborat per la Regidoria de joventut i tutelat en tot moment pel Consell Comarcal i la Generalitat.

Hi han treballat tots els serveis tècnics relacionats amb joventut per posar al dia temes com la mobilitat internacional o l’accés al mon laboral.

El regidor de joventut, Àngel Castillo, va explicar que es portava a ple per la urgència de poder demanar subvencions dins de termini.

El punt va ser aprovat amb l’únic vot en contra del PSC. La regidora Àngels Castillo, va dir que tot i voler aprovar-lo, no ho podien fer perquè aquest s’ha fet sense participació, ni de joves ni de politics.

Pel que fa al Pla, la regidora socialista va parlar de la campanya “Coneix l’Area de Joventut” que no es farà fins el 2020. Va dir que creu que aquesta s’hauria de fer abans per evitar la manca d’informació que tenen els joves, com per exemple en habitatge.

Àngels Castillo, també va explicar que dins del pla d’acció, aquest Pla de joventut no contempla cap novetat, únicament el funcionament del bus nocturn que no es preveu fins l’any 2019. La regidora també va lamentar que no s’aprofitin recursos donats per altres institucions, com ara la Diputació, així com que no hi hagi una política d’inversió en ocupació.

El regidor de joventut, li va recordar que en el mes de juliol es va enviar un correu per participar de l’elaboració del pla, i no va tenir resposta de la regidora. En defensa, Àngels Castillo va dir que li va respondre verbalment al correu tot i considerar que aquesta convocatòria per correu no era suficient perquè tothom hi pugues participar.

Per la seva part, el regidor de la Cup, Josep Manel Ximenis, va dir que no farien cap intervenció sobre aquest punt com a protesta per la “violència feixista”, portada a terme per el PP i el PSOE a Catalunya.

Podeu escoltar el ple sencer al web de la ràdio.