El Ple aprova, entre altres punts, la creació del servei municipal de ràdio

El Ple d’ahir al vespre el Ple municipal va durar 3 hores i mitja, i s’hi van aprovar qüestions destacades, com el servei municipal de ràdio. Tot va arrencar, però, amb dues declaracions institucionals. La primera venia arran dels fets ocorreguts a l’hípica l’Espiga, on el gerent està en presó provisional acusat d’abusos sexuals. A la declaració, el Ple condemna qualsevol forma de violència i abusos, i exposa que es personen com a acusació particular. La va llegir l’alcalde, Josep Sánchez Camps

La segona declaració era en suport i visibilització de les dones amb endometriosi. Aquesta la va llegir la regidora d’Igualtat, M. Àngels Gros Argelés.

El primer punt de la part dispositiva es va aprovar per unanimitat, i tenia l’objectiu de poder contractar dues persones amb plans d’ocupació, per fer tasques no ordinàries de l’Ajuntament. Una persona digitalitzarà expedients del cementiri i tindrà més de 52 anys en situació d’atur. I algú aturat que cobri la renda mínima tindrà accés a una feina per treballar en la gestió de la brossa. Tots els partits hi van votar a favor.

També van votar tots a favor del següent punt, la rectificació de l’inventari municipal. Un punt que cada quatre anys es porta a Ple, just abans d’acabar el mandat, perquè el govern que entri tingui la llista actualitzada dels béns materials de l’Ajuntament.

El punt 4 també es va aprovar per unanimitat. Es tractava aprovar la part de la delegació de competències en la compra agregada d’energia elèctrica i gas. Quedava pendent la part del contracte en electricitat. Ho va explicar el regidor de Medi Ambient, Jordi Maimí Girbal

I tot seguit un parell de qüestions. Primer, un altre reconeixement extrajudicial de crèdit, per pagar factures pendents que no s’han pagat per algun error en el procediment habitual. Eren uns 14.000€ en factures que no es van tramitar correctament. L’alcalde va desglossar de quines factures es tractava

JuntsxAdM i el regidor no adscrit hi van votar a favor. El PSC hi va votar en contra. Va exposar els arguments la regidora socialista Vanesa Muñoz Fernandez, descontenta amb el fet que hi hagi tantes factures impagades per procediments establerts

En la mateixa línia es va expressar la CUP, però sense arribar a votar-hi en contra. Sols es van abstenir. Estan preocupats de la càrrega de feina que tenen alguns departaments, que els impedeix, fins i tot, que en dos anys es pugui licitar el control de plagues. I van demanar que es millori el control i procediment de les factures. Ho deia Guiu Muns Roura

L’alcalde va donar la raó a aquestes reflexions per part de l’oposició, reiterant que qualsevol tràmit amb l’administració i qualsevol contractació es converteix en un drama per culpa de la burocràcia.

L’altre punt econòmic era la sisena modificació de crèdit de l’any 2023. Era la darrera modificació del mandat. La voluntat era deixar el pressupost ben endreçat, per no deixar partides curtes i que se les trobi el futur govern municipal. En total eren 679.868€. Ho va explicar l’alcalde, i regidor d’Economia

JuntsxADM hi va votar a favor perquè a la modificació de crèdit s’hi ha recollit bona part de les seves propostes. El PSC també hi va votar a favor perquè moltes partides socials es reforcen. La CUP també va veure amb bons ulls que es redueixi el deute, s’ampliïn partides socials, però va demanar que les entitats s’encaminin a l’autogestió i no hagin de dependre de subvencions nominatives.

El punt següent era la modificació del Pla Estratègic de subvencions 2020-2023. Bàsicament es tractava d’adequar dos documents, el que diu el Pressupost i que s’acabava d’aprovar la pujada de diners en subvencions que es destinaran a entitats, i el que diu el Pla de Subvencions, perquè quadrin i diguin el mateix. Tothom hi va votar a favor excepte el PSC que es va abstenir. La regidora Àngels Castillo Campos va argumentar que ho fan per la forma d’atorgament de subvencions, tal com ja van fer en un ple passat

I aquí va arribar el punt que afecta a aquesta casa, la creació del servei municipal de ràdio. Es va aprovar per unanimitat, amb el vot a favor de tots els regidors del Consistori. Tothom està d’acord, doncs, que a Arenys de Munt hi segueixi havent ràdio.  Tot plegat era elevar a Ple la feina feta per la Comissió de creació del Servei Municipal de Ràdio. Es van aprovar tres documents: la memòria justificativa del servei municipal de ràdio, el projecte d’establiment del servei municipal de ràdio i el reglament de règim jurídic. Rebuts ja alguns informes supramunicipals, el punt es podia portar a Ple. La regidora del PSC, Vanesa Muñoz, va agrair als fundadors i creadors de l’emissora la seva tasca, i va remarcar que ha costat molt trobar un equilibri entre les lleis que regulen una municipalització i la part emocional de les persones que fan ràdio cada dia. Apunta que s’hagués hagut de poder parlar amb els treballadors actuals per evitar situacions d’angoixa que s’han viscut durant el procés. Celebra que es puguin mantenir en antena programes clàssics de la ràdio, i aposta també per ampliar oferta i aconseguir crear continguts nous per exportar-los i obtenir ingressos.

JuntsxAdM també va estar a favor de crear el servei municipal de ràdio per mantenir l’emissora. Va posar en valor les persones que actualment hi treballen, i esperen que GUSAM compti amb la seva experiència i puguin seguir fent ràdio al municipi.

I des de la CUP es van mostrat visiblement alegres i contents de l’aprovació d’aquest servei. Expliquen que la municipalització no s’ha fet per caprici, sinó que era una obligació legal. I que ara hi haurà canvis a la ràdio que no agradaran a tothom, perquè són canvis a programes que ja funcionen i van prou bé. Però la normativa obligarà a fer-los, mal ens pesi. Però cal que això no impedeixi veure el futur servei amb nous programes de qualitat.

Guiu Muns Roura destaca que s’ha salvat el servei de ràdio i ja espera encomanar-lo a GUSAM, i entén que per als oients ha estat un problema que ha tensionat la societat.

El regidor de Comunicació va comentar que ha volgut una ràdio que porti qualitat a tots els 10.000 habitants, i que econòmicament sigui sostenible.

I va voler deixar clar que ara s’ha aprovat un servei, i la voluntat és mantenir treballadors i programes, però serà l’empresa municipal GUSAM qui decidirà com funcionarà la ràdio i es regirà per les normes de contractació

Finalment el punt es va aprovar i ara s’espera un Ple Extraordinari per encomanar el servei a GUSAM i que sigui l’empresa pública qui comenci a gestionar la programació, els horaris i la tasca de cada treballador.