El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme va participar al Work Show virtual de turisme MICE organitzat pel Cercle de Turisme de la Diputació de Barcelona, juntament amb altres destinacions de la província que promocionen el turisme de reunions. La paraula “MICE” és l’acrònim en anglès utilitzat per definir el turisme de reunions (Meetings, Incentives, Conventions and Exhibitions/Events). El turisme MICE és un dels principals motors de desenvolupament del sector serveis. Dit ras i curt, seria el turisme de negocis, de convencions i congressos. La sessió que comentaves on va participar el Consorci Costa del Maresme tenia dos objectius clau. D’una banda, establir noves relacions amb agències d’organització d’esdeveniments amb qui generar negoci turístic i acordar col·laboracions. Per altra banda, compartir coneixement del sector MICE i de la nostra destinació.
Des del Consorci es va poder presentar la destinació Costa de Barcelona – Maresme i, en concret, l’oferta MICE, a 17 agències de l’Estat espanyol. La majoria d’agències ja coneixien el Maresme, però no tots els seus recursos. Van mostrar un clar interès en espais singulars i amb història com el Castell de Santa Florentina, de Canet de Mar, o Castell Jalpí, d’Arenys de Munt, entre d’altres. A més, també es van mostrar interessats en l’oferta d’experiències úniques a prop de Barcelona, com l’enoturisme o els esports nàutics.
A la reunió hi van participar persones destacades com Carme Casanovas, responsable de Promoció Internacional de la Barcelona Convention Bureau, Susana Garcia, responsable de Turisme de Reunions de l’Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona, Ana Sánchez, Directora de Marketing de la Diputació de Barcelona, i Christoph Tessmar, director de la Barcelona Convention Bureau.
Ho volem ampliar amb el president del Consorci, Joaquim Arnó