El Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona Maresme ha presentat els primers resultats d’un projecte pioner d’anàlisi de la percepció del visitant respecte el compliment dels protocols de seguretat i higiene davant la COVID-19 en allotjaments de 22 municipis, coincidint amb el balanç de tancament de l’any 2020. La recopilació d’aquestes dades ha estat possible gràcies a tècniques mixtes que combinen l’aplicació de la intel·ligència artificial amb l’anàlisi qualitatiu per part de professionals experts. De l’estudi es desprèn que els allotjaments turístics del Maresme han rebut un notable en neteja. Concretament, els usuaris han atorgat una puntuació de 8,34 sobre 10. Un 71,4% dels turistes considera bona o correcte la neteja, una dada especialment rellevant en l’època covid en la que ens trobem immersos. La nota no ha variat gairebé gens respecte al 2019. Aquestes dades s’han extret d’una mostra de 37.323 opinions emeses pels turistes relatives a més de 140 allotjaments de totes les tipologies: hotels, aparthotels, hostals, càmpings i cases rurals de totes les categories, des d’1 fins a 5 estrelles. El mercat rus és el que millor puntuació, i els italians creuen, en general, que els hotels estan més nets i segurs ara que al 2019
Això farà que quan es vulgui reservar una nit d’hotel al Maresme es vegin opinions d’altres persones abans de decidir on reservar. I en les opinions hi ha molts turistes que asseguren que tornaran a les seves pròximes vacances per la tranquil·litat i confiança que els ha transmès el personal dels establiments i els protocols contra el coronavirus que han percebut durant la seva visita. La meitat dels allotjaments tenen visible el seu protocol covid a les agències de viatges online i portals turístics, fet que deixa palès que s’han reinventat, augmentant la seguretat i la higiene per fer front a les necessitats del moment a causa de la COVID-19. Diverses opinions dels viatgers estan relacionades amb el coronavirus, amb qüestions com la neteja de les habitacions, la distància en el servei de menjador o la gestió d’aforaments i horaris a les piscines, i la gran majoria de comentaris sobre aspectes relacionats amb la pandèmia són positius.
De tot plegat n’hem parlat als serveis informatius amb Joaquim Arnó, president del Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona-Maresme