El Gran Recapte ha recaptat menys de la meitat de donacions que l’any passat

El Gran Recapte d’Aliments, impulsat pels quatre Bancs dels Aliments de Catalunya, ha aconseguit fins el dia d’avui menys de la meitat de donacions respecte a la passada edición, un 45% del que es va recollir fa un any.

Els Bancs dels Aliments catalans reiteren els seu agraïment a les 8.500 persones voluntàries que han ajudat a donar visibilitat a la campanya i als milers de persones que han fet donacions, però han anunciat que han recollit pocs diners per fer front a les seves necessitats. L’any 2020, enmig de la pandèmia COVID  i en plena emergència social, el Gran Recapte va assolir una xifra record de 7’8 milions d’euros que es van transformar en 5’3 milions de quilos d’aliments. Les restriccions sanitàries van obligar a transformar la donació física d’aliments en donacions monetàries, el que ha permès adquirir i distribuir productes bàsics al llarg de l’any 2021.

Els Bancs dels Aliments de Catalunya atenen en aquests moments a 267 mil persones amb una mitjana de quilos persona i mes de 13’5kgs. La importància del resultat del Gran Recapte influeix directament en els quilos d’aliments bàsics que es podran entregar al llarg del 2022 a les persones en situació de precarietat alimentària. És per això, que els Bancs dels Aliments reiteren que la participació ciutadana és cabdal per a la campanya.

A la web www.granrecapte.com fins a l’11 de desembre, es poden fer encara donacions, i a través de la web granrecapteonline.com. També es pot fer un Bizum o anar a les eebs de les diferents cadenes de distribució d’aliments on es podran fer donacions quan els clients facin la compra online.

Hem valorat les xifres amb Josep Olivé, de Càritas d’Arenys de Munt.