L’alcalde Joan Rabasseda va explicar que l’Ajuntament treballa primer amb unes bases generals per definir la situació de cada persona, i a partir d’aquí es realitzen línies d’ajuts específics.
Es mantenen els requisits per sol·licitar l’ajut però s’incorpora un de nou. Per poder gaudir d’un ajut de benestar social caldrà estar empadronat a Arenys de Munt com a mínim des de fa 6 mesos. Els ajuts que són de primera necessitat, com l’alimentació, no es limitaran a ningú.
En el torn d’intervencions, el regidor de la CUP Josep Manel Ximenis va dir que estava satisfet amb l’ampliació, i va agrair al regidor Sànchez que se’ls hagi permès col·laborar en el procés. Tot i així, va dir que no estan d’acord en algunes qüestions i que esperen que aquestes es tractin en un futur.
Abans de començar la seva intervenció, la regidora del PSC Àngels Castillo va retreure al govern que no es compti per res amb el PSC, com si ho fan amb altres partits de l’oposició.
Sobre la proposta, va lamentar que s’hagi trigat 5 mesos a portar-la a ple, el mateix temps que fa que ella no hi és al govern. Va criticar que ara sigui obligatori està empadronat un mínim de 6 mesos, ja que ho considera una trava innecessària.
Pel que fa al PDeCAT, Lourdes Paituví va dir que amb l’aprovació d’aquestes bases s’avança un pas més cap a la justícia social.Tot i així, va voler assenyalar que creuen que el termini de resposta a la sol·licitud hauria de ser inferior a un mes.
La proposta va ser aprovada amb 9 vots a favor d’ERC, PDeCAT i CUP, un en contra del PSC i una abstenció del PP.