Diumenge es van donar els Premis de la Mostra Literària en un acte de lliurament de plena normalitat

El passat diumenge 15 de maig va tenir lloc a Can Borrell el lliurament dels premis de la 34ena Mostra Literària d’Arenys de Munt. Enguany s’hi han presentat 179 treballs de prosa, 88 treballs de poesia i 5 treballs de microrelats. A la categoria de relats breus per discapacitats intel·lectuals no s’hi ha presentat cap treball.

Si. A la modalitat de prosa categoria A, de 6 a 8 anys, va guanyar Max Godoy Muñoz amb El caçador amb por. I a la B, de 9 a 11 anys, la guanyadora va ser Olívia Mayans Ballester amb El botó de l’àvia. A la categoria C, de 12 a 14 anys, el primer premi va quedar desert i Maite Artigas Olivares va guanyar el segon premi, amb l’obra Què em passa? A la categoria D, de 15 a 18 anys, la guanyadora va ser Nerea Castro Tripiana amb Els homes bons moren quan van a la guerra, i la E, de 19 a 25 anys, va quedar deserta. A la F, de 26 anys en endavant, va guanyar Gemma Tomàs Pruna amb l’obra Pregunta-ho a Hardy.

En poesia categoria A, de 6 a 8 anys, el primer i segon premi van quedar deserts i es va donar un accèssit a Oriol Pedrero Prats, per Poema de la meva vida. A la categoria B, de 9 a 11 anys, la guanyadora va ser Bet Daumal Artigas, amb L’amor. Jan Nadal Aguiló va escriure Quan ho entendràs?, el poema guanyador de la categoria C, de 12 a 14 anys. A la categoria D (de 15 a 18 anys) va guanyar Júlia Torrent López amb Instants, i a la E (de 19 a 25 anys) la guanyadora va ser Tanit Casado Baño amb Crònica d’un dol. A la F, de més de 26 anys, va guanyar Clara Coll Lladó amb l’obra Natura efímera.

Va guanyar la categoria de microrelats Toni Llacay Pintat, amb l’obra Penso en tu.

El Jurat qualificador d’aquesta Mostra Literària ha volgut mostrar el seu agraïment a les escoles i l’institut locals, per la tasca portada a terme amb els seus alumnes, incentivant-los a presentar contes i poemes al concurs, i a la Biblioteca Antònia Torrent i Martori, per la seva implicació i col·laboració en alguns aspectes de l’organització.

Si. I concretament el Jurat de la modalitat Prosa dels grups A i B constata amb satisfacció que aquest any els relats protagonitzats per casos de bullying han estat pocs i reprovats amb criteris assenyats per l’edat dels autors. La superimaginació dels novells autors està a l’alça i aquest jurat els felicita efusivament, deia l’acta.

I el Jurat de la modalitat Prosa dels grups C, D, E i F vol donar les gràcies a totes les persones que hi han participat i, especialment, al professorat de l’Institut Domènec Perramon, en les categories que correspon, que hi ha contribuït animant i ajudant l’alumnat a presentar aquests textos. En aquest sentit, aquest jurat recalca que s’ha notat una millora important quant a l’ortografia. I val la pena fer notar també que hi ha hagut dos dels premiats que són professors de l’Institut.

Tot plegat ho ha valorat la regidora de Cultura, Tònia Vila Paituví