L’Oncobike, la cursa solidària de BTT organitzada per la Fundació Oncolliga Girona, ha aconseguit recollir 64.658€ en la seva setena edició, celebrada a la Vall de Llémena. Un nou rècord que s’ha aconseguit gràcies a l’augment de participants, un total de 105 equips inscrits, dels quals 104 han pres la sortida a Sant Gregori (l’any passat van ser 98 els equips participants). Els diners es destinaran al servei Oncològica Integral que l’Oncolliga ofereix gratuïtament a les persones afectades de càncer.
Dels 104 equips, 63 han fet el recorregut més llarg, de 200km, i 41 han optat per l’opció curta, de 120 km. Una de les participants del recorregut llarg ha estat Diana Domínguez Ruiz. Ha explicat que l’itinerari de les dues distàncies transcorre íntegrament per la Vall de Llémena, un dels paratges més ben conservats de les comarques gironines, situat a cavall entre el Gironès i la Garrotxa i molt freqüentat pels amants del ciclisme, tant de carretera com de BTT. El suport dels ajuntaments de la Mancomunitat de la Vall de Llémena (Sant Gregori, Sant Martí de Llémena, Sant Aniol de Finestres i Canet d’Adri) ha estat decisiu per tirar endavant aquesta iniciativa esportiva i solidària.Uns 150 voluntaris d’Oncolliga s’han encarregat de la logística i d’assistir els corredors en els punts d’avituallament.
De la cursa curta, els primers a travessar la línea de meta de Sant Gregori amb un temps 7h. Per la seva part, l’equip Justicieros Team ha liderat la classificació de la cursa llarga de 200 km amb un temps de 9 h 11 min. Els equips aniran arribant al llarg d’aquest vespre i s’espera que els últims ho facin pels volts de les dues de la matinada. L’evolució dels equips s’ha pogut seguir minut a minut gràcies al sistema de tracking amb GPS que duien els participants.