Avui hi ha ple ordinari de l’ajuntament d’Arenys de Munt amb la proposta d’aprovació de la pròrroga de la delegació de competències al Consell Comarcal per a la contractació centralitzada de l’energia elèctrica i gas natural.
Al ple també es porta la proposta de modificació del pla estratègic de subvencions 2016-2019. Aquest pla recollirà totes les línies de subvencions i ajudes que l’Ajuntament ha anat atorgant als veïns i entitats del poble.
Un altre punt és la modificació del conveni col·lectiu i l’acord de funcionaris de l’ajuntament. Darrerament, s’ha estat treballant amb els representants sindicals per fer més justos social i professionalment els convenis col·lectius. L’alcalde d’Arenys de Munt, Joan Rabasseda, explica que a partir del primer dia de baixa ja es cobrarà la retribució, i també s’ajustarà la jornada laboral a 35 hores setmanals.
També es portarà la proposta de modificació de les condicions de la concessió de gestió i explotació de la zona verda de Can Jalpí per a la instal·lació d’un parc d’aventures.
Altres punts són la proposta d’adhesió a la xarxa d’escoles municipals de persones adultes de la Diputació de Barcelona i a la xarxa d’escoles bressol de la Diputació. La regidora d’ensenyament, Tònia Vila, explica que aquesta adhesió es deu a la voluntat per part de l’Ajuntament d’afavorir que aquests centres treballin en xarxa per millorar l’experiència dels alumnes.
El PSC presentarà una moció a favor d’exigir al Servei Català de la Salut millorar les inversions en infraestructures i recursos humans a l’hospital comarcal Sant Jaume de Calella per garantir la qualitat del serveis. La regidora del PSC, Àngels castillo, explica que s’ha produït un deteriorament en les instal·lacions i el servei després d’anys de retallades, i que es necessita urgentment una millora.
I la Cup presentarà una moció declarativa per destinar el 30% del sostre dels edificis de nova construcció i els sotmesos a rehabilitació integral en sòl urbà consolidat a habitatges de protecció oficial. La regidora de la Cup, Nuri Paituví, creu que a Arenys de Munt estem mancats d’habitatge social sobretot pensant amb els joves i la gent gran.
El ple és ordinari i per tant hi haurà precs i preguntes. Aquest començarà a les 8 del vespre a la Masia de Can Borrell i el podeu seguir a la mateixa sala de plens o per la ràdio.