8 pagesos i ramaders d’Arenys de Munt estan cridats a votar a les Eleccions agràries, les primeres 100% electròniques

El 25 i 26 de març es faran les primeres eleccions completament electròniques organitzades per un Departament de la Generalitat, les eleccions agràries. Hi estan convocats 20.600 electors, la majoria persones dels sectors de la pagesia, la ramaderia, la pesca i l’alimentació però també persones jurídiques, per designar els representants a una trentena d’òrgans col·legiats de l’administració. Hi haurà 209 punts de votació distribuïts per tot Catalunya per ajudar a qui ho necessiti amb el sistema telemàtic.Els més propers a Arenys de Munt són Palafolls i Mataró, que estarán oberts el día 25. També es pot anar a Vilassar de Mar, que estarà obert els dos dies d’eleccions. Els mòbils, els ordinadors i les tauletes substituiran les paperetes i les urnes enguany al sector del camp. Per votar, hi ha dues vies: amb un certificat electrònic qualificat com l’IdCAT o qui no en tingui, amb un sistema innovador biomètric. El votant ha de demanar aquesta segona via inscrivint-se a la web del Departament d’Agricultura fins el 16 de març i s’haurà de fer una selfie i enviar-la perquè el sistema la introdueixi al cens comprovant que es tracta de la mateixa persona fotografiada al seu carnet d’identitat. Un cop fet aquest pas, el votant rebrà un codi i una clau al mòbil que l’autoritzaran per triar una de les quatre candidatures que es presenten als comicis.
La consellera d’Agricultura Teresa Jordà ha reconegut que és un procés nou i caldrà ensenyar als votants com fer-ho bé

Així mateix la consellera diu que tot plegat pot semblar difícil i ha recordat que qui tingui problemes podrà anar a un dels 209 punts presencials distribuïts per tot Catalunya i demanar que l’ajudin. També es podrá votar electrònicament però des del punt d’assistència al vot, perquè pugui votar també qui no tingui mitjans electrònics

A les eleccions d’aquest mes, els pagesos i ramaders escolliran els 10 membres de la Taula Agrària, l’òrgan de diàleg permanent amb la Generalitat, i també els representants en una trentena d’òrgans col·legiats més de l’administració del sector de la ramaderia, l’agricultura, la pesca i l’alimentació.